HIDUP utk MATI

hanya mati pintu bertemu dengan Allah bagi orang yang beriman

9:55 AM

Soalan dlm Kubur

Posted by leekecix

Sebelum itu, renungkanlah ayat ini --> 'ANDA PASTI MATI!'

Maka, setibanya di alam itu nanti, anda perlu menjawab beberapa soalan. Secara terus terang dan tidak berselindung lagi. Malaikat pun berkata "Wahai Mohd **** bin *******"

  1. Siapakah Tuhan kamu?
  2. Siapakah Nabi kamu?
  3. Apakah Agama kamu?
  4. Siapa/Apakah Imam (Panduan dan Pedoman) kamu?
  5. Siapakah Saudara kamu?
Adakah kita akan lepas menjawab soalan2 itu? Sebagai contoh pada soalan 4, melihat negara kita sekarang, adakah undang2 negara kita mengikut undang2 di dalam Al-Quran? Jika tidak, apakah panduan undang2 tersebut? Adakah dari penjajah? Sememangnya itu adalah tanggung jawab pemimpin utk melunaskan tanggungjawab yg diamanahkan utk melaksanakan undang2. Walaupun begitu,apakah hak kita sebagai rakyat Malaysia? Jawapannya ialah mengundi sewaktu pilihan raya utk memilih pemimpin. Adakah anda membuat pilihan yg tepat? Anda nilailah sendiri......

Mengapa tidak boleh melaksanakan undang2 Islam walaupun agama rasmi adalah agama Islam dan ketua pemimpin beragama Islam?

Maka bersedialah utk menjawab dengan mudah dan lancar utk mengelakkan anda diseksa sewaktu itu. Tidak perlu mengingat jawapannya secara menghafal, kerana amalan yg akan menentukan kejayaan anda. Jadi renungkan dan selamat beramal.

p/s: harap2 ISA tak mai tangkap saya~~~sebelum menamatkan artikel ini, ada soalan cepu emas,dan jawaplah sendiri di dalm hati...... ISA undang2 dari mana? Islam? Adakah undang2 Islam tidak mendatangkan keamanan dalam negara berbilang kaum? Jika mendatangkan keamanan, mengapa tidak melaksanakannya? Adakah boleh mengikut sebahagian yg tertulis dalam Al-Quran dan menolak sebahagian yg lain?

Firman Allah S.W.T
Surah Al-Baqarah, ayat ke-2 yg bermaksud:

'Kitab (Al-Quran) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertakwa'


leekecix@blog

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts