HIDUP utk MATI

hanya mati pintu bertemu dengan Allah bagi orang yang beriman

8:23 AM

Selamat Tinggal IPG KSAH

Posted by leekecix

Hari ini tanggal 17 November 2011. Berakhirlah pembelajaranku di Institut Perguruan Sultan Abdul Halim. Sejak tanggal Jun 2006 (kalau tak silap) aku telah mula menjadi guru pelatih di institut ini. Terlalu banyak pengalaman pahit manis, dan bermacam orang yang aku temui. Ada yg gila (jawatan, duit, orang, pangkat, pujian, sanjungan). Menjadi seorang guru bukannya mudah seperti yg disangkakan. Segala tingkah laku kita sentiasa diperhatikan. Menjadi orang yg pendiam disangka sombong, menjadi orang yg periang disangka riak, jadi pandai2lah membawa diri.

Dulu penuh dugaan, kekecewaan dan kebanggaan saling silih berganti. Kini semuanya tinggal kenangan. Yang pasti masa depan lebih berliku kerana belum tentu menjaminkan apa2. Tidak akan seseorang itu berwajah seperti sekarang jika masa silam tidak menjanjikan sesuatu utknya.


Ayahanda Tuan Syed Ahmad Ezahar:

  • Terima kasih kerana sudi menjadi pensyarah yg terlalu banyak berjasa. Sejak mula mendaftar hingga hari terakhir menjadi guru pelatih. Terlalu banyak jasa sampai nak tulis pun tak tahu macam mana. Walaupun pernah dimarah, ditampar belakang, tapi tepukan dan pelukan terakhir akan menjadi semangat utk berbakti kpd anak2 murid di sekolah nanti. Terima kasih Tuan! love u forever!

Adik beradik PJ SENPI:

  • Mana nak dapat geng macam ni dah, mati hidup semula pun takkan dapat. Koranglah yg banyak membantu. Menceriakan kehidupn sehari2. Sejak mula masuk, walaupaun Boffn lewat sekit, Yasmin last sem, tapi sejak mula kita disatukan dalam satu kelas, memang aku dah agak, keakraban kita memang susah nak dipisahkan. Bermacam-macam program, aktiviti, BIG2, Pendidikan Luar, dll memang kita sepakat. Sejak mula kita pusing satu MPSAH (larian komando), kat situ aku dah nampak kerja sama kelas kita. tengok wayang, bola, bbq, lata, sampaikan asgmt pun kita kongsi. [sebelum aku nangis, aku stop sampai sini dulu]. Jumpa nanti time majlis konvo n kenduri kahwin adik beradik semua... [apa2 cntc kat alumni pj senpai]

Creep2nite:

  • Kumpulan asalnya dari Blok F. Beramai2 pindah ke BPJ. Sahabat2 yg selalu ada saat aku kesusahan, time kereta aku rosak, kemalangan, sakit, sedih, kecewa, tgk movie, tolong angkat pc aku, kemas rumah, masak, sambut hari jadi, teman aku balik rmh, memancing, camping kat lata bayu, semua bersama korang. Sangat jujur dan selalu bertukar2 pendapat. Segalanya hampir semua dikongsi. Sejak kita kat asrama sampai ke BPJ setiap hari pasti kita akan jumpa. Terima kasih semua. Jumpa nanti time konvo n kenduri korang....

Seluruh IPG KSAH:

  • Terima kasih kepada pensyrah disemua jabatan terutamanya Jabatan Pendidikan Jasmani dan Sains Sukan.
  • Kepada kawan2 yg mengenali aku, terima kasih banyak.
  • Kepada sesiapa yg pernah terluka, ataupun terasa dengan tindakan aku, terkasar bahasa ke, aku minta maaf banyak2.
  • Sesiapa sahaja yg pernah mengenali aku, minta maaf.

Kenangan adalah coretan kisah lalu, selalunya orang yg meninggalkan kenangan adalah orang yg lupa diri. Kini aku akan bawa kenangan 5tahun setengah ini utk 75tahun yg akan datang. Yg baik jadikan pedoman, yg buruk jadikan pengajaran. Pesan aku kepada sesiapa yg mengenal diri ini, jadilah diri sendiri dan janganlah menjadi orang yg pentingkan diri, kerana jika itu berlaku, korang akan ditinggalkan oleh orang lain dan jangan menyesal atas tindakan orang lain itu kerana semuanya berpunca atas tindakan diri sendiri.

Maafkan salah silap....bye2 SEMUA!

leekecix@blog

1 comments:

aNa iJa said...

selamat meneruskan perjuangan... menjadi guru yg trus mmperjuangkan ilmu di jalanNYA..moga istiqamah...

Post a Comment

Popular Posts